Återbesök hos vc-läkaren

Igår var jag åter på besök hos läkaren på vårdcentralen. Vi pratade en del om hur jag mår nu. Hon frågade om jag hade mindre ont i mina leder nu eftersom hon lagt märke till att jag inte använder mina handledsortoser. Ja, visserligen har jag inte haft dem under mina 3 senaste läkarbesök men det beror verkligen inte på att jag inte har ont längre. Dumt nog berättade jag inte om hur jag kraschar under helgerna, när jag tillåter mig att ha ont och inte behöver hålla ihop för att vara som alla andra.

Jag berättade om mina troliga biverkningar från Atenololen nu när jag tar dubbel dos. Jag har nämligen haft problem med magen de senaste dagarna. Vi bestämde att jag skulle ta dubbel dos ett par dagar till för att sedan gå ner på 25mg igen (som jag hade tidigare) och enbart ta dubbel dos när jag känner att hjärtat rusar. Hon pratade även lite om remissen hon skickat till hjärtmottagningen och den undersökning hon föreslagit, elektrofysiologisk undersökning. En kompis till mig tyckte att jag skulle be läkaren skriva in i journalen att jag kan få komma in och göra EKG när jag får besvär med oregelbunden puls, bara för att det är bra om man lyckas fånga det på EKG. Men jag glömde ju såklart de...

Läkaren var också glad över att jag inte haft besvär från urinvägarna på länge, funderar lite över hennes definition på länge då jag bara för några veckor sedan fick äta antibiotika pga urinvägsinfektion. Jag kunde dock ta ner henne på jorden direkt med orden: Jag börjar känna besvär från urinvägarna så det kan vara en UVI på G... IGEN!!! Idag när jag kissade för en stund sedan var kisset grumligt och det svider när jag kissar och jag fryser... Hon uppmanade mig och skrev in att jag kunde komma in med morgonurin om jag känner att det blir för besvärligt så skickas det iväg en odling. Jag kommer dock verkligen försöka stå ut in i det sista den här gången. Jag har ju gått på flera kurer nu och vill inte att bakterierna ska bli resistenta!

Som vanligt kollade hon blodtryck, puls och PEF. Pulsen låg på 62 och blodtrycket var lågt på 100/60. PEF-mätningen såg bra ut! Jag hade ju inga trånga luftrör vid det tillfället :)

När besöket började gå mot sitt slut förklarade hon att hon inte skulle boka in någon ny tid. Istället uppmanade hon mig att ringa och boka en telefontid till henne om jag får besvär (vid akuta besvär åker jag naturligtvis och tar en akuttid på VC). Jag skulle inte be om ett läkarbesök utan hon var tydlig med att poängtera om att jag skulle be om en telefontid så att vi kan prata och komma överens om en tid, annars sa hon att jag skulle få en tid i februari *haha*. Så jag ska ringa och be om telefontid om något tillstöter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0