Dubbla besök på vårdcentralen

Den här veckan som gått har jag hunnit vara dubbla gånger på vårdcentralen.

Först i onsdags blev de en snabb visit, jag hade fått några utslag på insidan av låret. Det var andra gången jag fick utslag på samma ställe och förra gången fick jag ärr av utslagen. Besöket tog dock inte mer än 5 min då jag fick träffa en sköterska som sa att de var helt ofarligt och att jag kunde smörja med hydrokortisonkräm för att lindra klådan.

På torsdag vid lunch tog jag och kollegan en rask promenad. Under promenaden började jag få ont i höger axel med strålning ut i höger arm. Väl inne på kontoret kunde jag inte koncentrera mig på mycket annat än att jag hade väldigt ont i armen. När jag kom hem blev jag dessutom väldigt illamående och smärtorna var nu uppe i 6-7 på en 10 gradig skala. Jag tog puls och blodtryck, pulsen låg på 130 och blodtrycket på 135/90. Jag kände sedan att hjärtat gjorde "pauser" och konstaterade att pulsen var oregelbunden. Jag pratade med en kompis och med sambon som bägge tyckte att jag borde åka in eller åtminstone ringa 1177 för att rådfråga. Jag visste dock att deras svar skulle bli att antingen ringa ambulans eller att ta mig till akuten så jag vägrade ringa. Istället bestämde jag tillsammans med sambon att söka på vårdcentralen om smärtorna inte är borta på morgonen. Sagt och gjort, smärtorna var kvar efter natten så de var bara att ta sig till vårdcentralen.

På vårdcentralen fick jag träffa min läkare, hon tyckte de var bra att jag inte sökt på akuten utan kommit till henne istället. Hon är väl medveten om hur jag blivit bemött där tidigare. Hon lyssnade på hjärtat, jag berättade att pulsen varit oregelbunden men nu var den helt klart regelbunden igen. Pulsen var fortfarande hög. Hon skickade mig till labbet för stick i fingret, Hb låg på 135 och crp
Idag har hjärtat levt sitt eget liv och hoppat hit och dit. Jag har fått stanna upp mitt i allt för att känna på pulsen och för att de känns så obehagligt i bröstet.

Ska tillbaka till läkaren på onsdag, men jag vet inte riktigt vad vi ska diskutera. Jag ska i alla fall ta upp min struma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0