Julhelgen

Jag har haft en hyfsat bra jul i år ändå. Har inte haft allt för ont, har fått mycket hjälp med matlagning m.m.

Det var ju våran första jul i huset och min familj från Norrland kom ner och firade med oss. Det var supertrevlig och mysigt <3 Mina föräldrar var mina räddande änglar, jag hade aldrig orkat fira en så fantastiskt bra jul om de inte hjälpt till så mycket.

Under hela deras veckolånga vistelse lagade jag inte mat en enda gång. Jag tror dock inte att det var riktigt 100 % uppskattat då min mamma drog upp att jag satt i soffan och tog det lugnt. Jag sa inget men hon hade gärna fått ta över min smärta och trötthet istället så hade jag med glädje lagat mat!

Vi var iväg till jul på Liseberg, inte optimalt för min del på något sätt och tyvärr regnade det ganska mycket den dagen vi var där så någon julstämning kunde vi inte lura oss till.

Det blev en hel del julklappar under granen även om vi innan hade sagt att vi inte skulle ge några julklappar i år. Vi skulle "bara" ha kinesisk julafton och spela om några 100 kr julklappar. Ändå satt vi där och öppnade julklappar fram till tolvslaget... Mysigt i och för sig men de var ju inte riktigt så vi hade planerat.

Jag känner mig ändå nöjd med den lilla ledigheten och den första julen i huset. Det var alldeles lagom. Att jag sedan var helt slut och färdig, hade ont i varenda led i kroppen de är smällar man får ta när man har finbesök <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0