Kallelse till käkkirurgen

Shit! Jag får panik....
 
Idag fick jag en kallelse till käkkirurgen. Har en visdomstand som ger mig problem och den ska därför opereras bort. På grund av visdomstandens läge måste den opereras ut hos käkkirurgen. Samtidigt har jag förmodligen en benflisa kvar på vänster sida sedan förra visdomstanden opererades ut som jag måste till käkkirurgen för att plocka ut. Jag har stått i kö i mer än 1 år p.g.a. benflisan så när jag var till tandläkaren senast med den problematiska visdomstanden sa hon att hon skulle kontakta käkkirurgen och höra om jag inte kan slippa stå i kö för operationen av visdomstanden. Jag bad min tandläkare höra av sig när hon fått tag på käkkirurgen men det gjorde hon aldrig.
 
Det jag inte vet är dock vad som ska göras, och jag ska dit redan på fredag. Om de ska operera ut min visdomstand på fredag hade jag ju velat ringa dit och prata med dem innan för att informera om EDS och saker dem bör tänka på. Men eftersom det är med så kort varsel kommer jag inte hinna göra det. DET gör att jag får panik!!!
 
I kallelsen står det understruket undersökning/behandling men jag vet fortfarande inte vad man planerar att göra. Ska jag ta med mig massa info om EDS på fredag som jag kan lämna till dem.
 
För er som inte följt mig kan jag ju tillägga att jag har tandläkarskräck och hatar allt som har med tänder och munnen att göra!! Det bidrar nog till den otrygghet jag känner just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0