Ryggskott

I torsdags satt jag nedsjunken på en stol på jobbet när de plötsligt smäller till långt ner i ryggen. De gick en stöt av smärta ut i benen och sedan gjorde de ont. Jag satt kvar och jobbade och tyckte nästan att smärtan dämpades efter någon timme. Så jag tänkte inte mer på de.

På morgonen dagen efter hade jag en molande och tryckande värk i ländryggen. Jag kör till jobbet och under dagens gång får jag mer och mer ont. På kvällen är smärtan ohanterbar och eftersom jag har andra symptom som domningar, inte gjort nr två och redan har problem med kisseriet m.m. ringer jag 1177.

Jag lyckas tjata till mig en läkartid på jourcentralen.
Läkaren gjorde en minst sagt bristfällig undersökning. Han kollade känseln och kände på ryggkotorna utanpå jeansen när jag fortfarande stod upp. Han kände inte ens tillräckligt långt ner på kotorna för att hitta där de gör som mest ont.. domen blev ryggskott.. Jag har aldrig haft så ont i ryggen tidigare. Jag fick en voltareninjektion innan jag fick åka hem igen. Påväg ut från vårdcentralen svimmar jag näst intill pga smärtorna. De var bara tur att en sköterska såg mig och satte en stol under mig innan jag säckade ihop. Jag fick inga recept men jag skulle höra av mig igen om jag inte blev tillräckligt smärtlindrad, blev sämre eller om jag inte kan göra nr 2 på toaletten.

Initialt ordinerade han vila. När värsta smärtorna lagt sig skulle jag försöka röra på mig i lagom mängd. Så nu är de soffläge som gäller i några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0