Fredag 5/2- 2010

Hej, ingen dag för dag uppdatering igår då blogg.se låg nere.. Men jag ska skriva lite om gårdagen nu tänkte jag.
Jag fick ett brev från sjukhuset igår, men inte från det sjukhus jag ville. Det var från mitt hemsjukhus och jag litar inte på dem som jobbar där. Hur som hellst var det från kvinnosjukvården(GYN) där det stod att jag tidigast 4 veckor efter att ha fått detta brev skulle ringa och boka en tid. Saken är den att jag befinner mig i UK då. Och tidigast 4 veckor, hur länge ska man behöva gå omkring och ha ont? Känns inte som att jag vet nånting mer om varför jag är sjuk än jag gjorde för 6 månader sen.

Nu till dagen, idag är det helg och min kropp och själ jublar av lycka!! Ska bli skönt med lite vila. Skolan tar på krafterna. Jag mådde lite illa i morse, hade huvudvärk och ont i magen ( ca 5-6 på smärtskalan) mer än jag brukar den brukar hålla sig på mellan 3-5 men idag var det upp närmare 6. Så får jag ondare kommer jag åka in.

En annan sak som bekymmrar mig är att jag anser mig vara sockerberoende. Jag äter glass, dricker dricka, äter godis och andra godsaker. Det går mycket lättare att trycka i sig sådan än mat. Något som jag inte tror är så hälsosamt då jag inte får i mig vitaminer och liknande. Så efter att jag varit på utlandspraktik ska jag och älsklingen skärpa oss och verkligen äta mat. Kommer vara kämpigt för mig men det är bara att stå ut. Fortsätter jag som nu kommer jag antingen tappa ordentligt i vikt eller gå upp massor. Och jag vill varken eller!

Jag har sovmorgon idag fram till halv 2 men det jobbiga är att då ska jag genomföra en redovisning som jag inte alls kan. Jag har inte orkat plugga på det då jag varit alldeles för trött och slut. Men vad gör man? får försöka göra det bästa av situationen.

Nu ska jag göra en tekopp. Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0