Funderar

Jag känner mig splittrad nu. Jag vill börja använda mina hjälpmedel fullt ut och jag vill börja träna för att stabilisera mina leder. Men samtidigt vill jag inte göra det om det gör att jag blir "bättre" innan jag fått min diagnos. Tänk om jag blir stabilare i lederna innan jag fått min diagnos och att jag därför inte får diagnosen. Vågar jag använda hjälpmedlen och genomföra sjukgymnastiken om det riskerar mina chanser att få rätt diagnos? Men jag vill ju samtidigt bli bättre men inte innan jag fått diagnosen. Kan ni förstå hur jag tänker?! Eller är det jag som är knäpp som ens tänker så?

Kommentarer
Postat av: Bea

Hjälpmedel och träning är inga mirakelmetoder. Problem kommer du (tyvärr) nog ha så det ändå räcker och blir över för att ställa en diagnos ändå. Men jag har också tänkt som du ibland, tänk om jag verkar "för frisk" om jag försöker förbättra min situation. Men om man kan trolla bort sina symptom helt plötsligt är man nog inte så sjuk trots allt. Och det kan man ju inte även om man kan försöka intala sig att det går för att man egentligen inte vill erkänna hur sjuk man är. Men sjukdomen finns ju där även om man försöker göra sitt liv lite mer uthärdligt. Och ju tidigare man börjar med det desto fortare kan man börja må lite bättre.

Svar: Du har så rätt. Jag förstår verkligen hur du menar. Men det är så svårt att samla tankarna ibland. Jag är just nu så rädd att det inte ska leda någonstans, att jag är fast där jag är idag. Jag vill veta varför jag inte mår bra. Som du skriver kommer jag inte att bli frisk av dessa grejer men jag är rädd att bli "för frisk" men då får jag väl hänvisa till att jag är så "frisk" pga att mina hjälpmedel ger bra hjälp. Mina besvär har ju aldrig försvunnit hittills av att jag lindat dem även om det gett lindring Men du förstår nog hur jag tänker, det är så svårt att inte tänka "tänk om", man ska egentligen inte göra det men när tankarna kommer går det inte att hejda dem. Jag vill ju trots allt må bättre NU :)
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-29 @ 21:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0