Jag saknar det!

Jag tycker om att sjunga och spela gitarr. Visserligen vet jag att jag inte är speciellt duktig på något av det men jag tycker det är roligt. Sjunga kan jag fortfarande göra (även om det inte låter så bra) men det blir inte samma grej om jag inte får spel gitarr också, det var ju trots allt genom gitarren jag hittade ett sätt att uttrycka mig på när det inte räcker med ord och tårar. Musiken är ett otroligt stöd, oavsett om det är jag eller någon annan som är/varit kreativ!

Men i och med att jag fått mer besvär så kan jag inte längre spela gitarr, visst går det att spela en stund men då mina fingrar är så instabil och böjer sig åt fel håll så får jag ont. Jag har dessutom svårt att trycka ner strängarna ordentligt då fingrarna böjer sig. Kanske har mina fingrar blivit "svagare"?

Att få spela gitarr utan att det leder till smärta, det saknar jag! Det finns såklart mycket annat jag också saknar men nu i juletider kan det ju vara mysigt att plocka fram gitarren och spela någon julllåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0