Maxdos...

Just nu går jag på maxdos Alvedon 665mg. Jag tar 2 st tre gånger dagligen. Jag har snart stoppat i mig en hel burk, 100st tabletter och jag måste snart öppna nästa burk. Hemsk tanke hur många jag stoppat i mig, men jag skulle verkligen inte klara mig utan. Jag försöker såklart att inte ta "i onödan" men jag märker direkt när jag hoppat över en dos eller när jag skjuter på den att värken och smärtan omöjligen går att ignorera ens för en kortare stund. Smärtan försvinner ALDRIG helt, inte ens med Alvedon men den blir lite "snällare" i alla fall.

Igår när vi var borta så flyttades min dos, när vi åkte hem kände jag hur smärtan i vänster axel/arm, vänster knä och höger fotled bröt igenom totalt. Smärtan i vänster arm är kvar även idag, den strålar, molar och ilar, lite likt benvärk fast i armen. Inte ens morgondosen med Alvedon har klippt bort smärtan. Antar att jag drabbats av "spelarm" ;)

Kommentarer
Postat av: Bea

Att du klarar dig åtminstone skaplig på bara Alvedon får ju ändå ses som bra! Det finns ju betydligt värre tabletter att ta ...

Svar: Jo, de är ju sant. Dock känner jag att jag ibland hade önskat att jag hade något annat att ta som bedövar bort ALLT. Tänk dig känslan av att inte ha ont någonstans, nästan så att jag inte minns hur skönt det är.. Men jag ska väl vara glad att jag "klarar" mig utan dessa. Något som är extra jobbigt och negativt är att mina besvär har blivit sämre den senaste tiden.
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-21 @ 20:38:47
Postat av: Bea

Jo nog skulle det vara skönt att inte känna av något alls! Men in i det längsta är det så klart bra att undvika tabletter med morfin och liknande, för man får ju öka dosen om man blir van vid en viss mängd och efter en lång tid är man kanske uppe i maxdos och får ändå ingen effekt. Så klarar du dig ett tag till på Alvedon är det nog ingen nackdel!

Svar: Det har du helt rätt i! :)
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-22 @ 21:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0