Mina tankar gå till..

....dem som förlorat någon i tsunamin för 10 år sedan.

Ofattbart att det redan gått 10 år, 10 år sedan jag satt tillsammans med min familj och tittade på de förödande bilderna. På all sorg och all oro som världen drabbats av. Vi satt där, tittade på nyhetsrapporteringen och hoppades på att få positiva besked, ett livstecken från de 2 som vi kände som befann sig i Thailand den där julen för 10 år sedan. Dem bodde i en bungalow på stranden i Khao lak men man hoppades ändå att ett mirakel hade räddat dem.

Det dröjde länge innan beskeden kom.. Dem hade inte överlevt och deras 2 barn förlorade sina föräldrar den där dagen för 10 år sedan. Innan resan hade dem av någon oförklarlig orsak färdigställt sina testamenten så begravning hölls enligt deras önskan.

Idag tänder jag ljust till deras minne och till minne av alla de själar som slocknade när tsunamin drog fram. Det här är en av de dagar som aldrig kommer glömmas <3

Vila i frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0