Morotslåda

Något som jag älskar att äta vid jul och som jag verkligen tycker passar in på julbordet är morotslåda. Jag har en farmor och en mormor som kommer från Finland så morotslåda har alltid funnits på julbordet där. Dessutom är det ju så gott till julskinkan :D

Därför tänkte jag idag att jag skulle testa göra en egen morotslåda, så som mamma brukar. Men jag vet inte om det blev någon hitt. Efter över en timme i ugnen så har den fortfarande inte fått någon fin brun yta. Men jag hoppas den ska smaka bra i alla fall. Någon gång måste ju vara den första och man får inte vara rädd för att misslyckas. Ska smaka den om en stund och hur den smakar får avgöra om den får följa med till julbordet imorgon eller inte. Annars får jag äta upp den själv :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0