Subluxation?!

I morse vaknade jag och vände mig i sängen. Jag vände mig så att jag låg halvt på mage och på höger sida. Då känner jag den där känslan och den där smärtan som uppstår när höften (höger höft) hamnar "ur läge". Jag låg stilla en stund p.g.a. smärtan, sedan vred jag mig sakta tillbaka och känner hur höften faller tillbaka i normal position. Jag googlade när jag steg upp och hittade information om att det inte behöver vara en subluxation utan att det kan vara senan/muskeln som åker över höftkulan vilket ska upplevas som känslan av en subluxation. Dock så brukar det inte knäppa till speciellt när höften åker på plats igen, det känns mer som att den "sugs" tillbaka på rätt plats. Detta med att muskeln/senan glider över höftkulan det upplever jag dock dagligen när jag gör vissa rörelser, men den känslan som jag fick i morse kändes inte riktigt så. Ganska svårt att förklara. Men antar att jag kan ta upp det med sjukgymnasten den 5:e januari :)

Såg förövrigt på kallelsen att det var en distriktssjukgymnast jag ska träffa. Låter ju spännande och jag hoppas innerligt att han är väl påläst kring EDS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0