Tyst här och inget Liseberg

Det har varit ganska tyst här på bloggen i ett par dagar. Jag har inte mått bättre och jag har inte haft ork och tid att skriva. Vi har dessutom varit borta större delen av fredag och lördag vilket har tagit på krafterna.

I fredags var vi iväg och jag köpte mig en ny telefon. Vi gick också en sväng på IKEA och köpte några glas, burkar, sängkläder och lite annat. Men jag blev snabbt trött i benen och höften vilket gjorde att det blev en snabb runda som avslutades med en längre paus på restaurangen. Vi åt middag på IKEA innan vi sedan åkte hem till sambons föräldrar. Där blev vi kvar till sent på natten, klockan blev efter 12 då vi spelade ett strategiskt brädspel (risk). Så ni kan ju tänka er min utmattning på lördag morgon.

På lördagen var det ju Lucia så vi bestämde oss för att åka och handla lussebullar och åka tillbaka till sambons föräldrar och fika med dom. Tanken var att vi inte skulle bli så länge men när klockan var efter 20 och jag var helt slut och ville åka hem så skulle det tydligen spelas kortspel (sjuan). Visst jag tycker det är roligt att sitta och spela spel och umgås men inte när jag är så trött. Mitt humör och min entusiasm var väl inte till någon fördel. Jag tror klockan var runt 22 när vi åkte hem. När vi kom hem blev det raka vägen i säng.

Idag var tanken att vi skulle åka till Liseberg men vi ställde gemensamt in det och flyttade det till nästa helg. SKÖNT tyckte jag då jag egentligen inte kände att jag orkade eller hade tid (med tanke på tentan). Så idag (som de flesta söndagar) blev en ta igen sig dag och uppladdning inför veckan som kommer. Det var verkligen välbehövligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0