Min rörlighet i bilder

Tänkte att jag skulle lägga in några bilder för att visa lite av min överrörlighet. Inspiration till bilderna har jag fått från http://intebarasjuk.wordpress.com/ 
 
 En bild på mina instabila fingrar
 
 Mitt lillfinger >90 graders vinkel
 
 Tummen mot handleden
 
  Höger och vänster tumme
 
 Tummen bakåt mot armen
 
   Benen > 180 grader (svårt att fota)
 
 
  Händerna i backen med raka ben
 
 Hm, vad ska man kalla detta?
 
 Båda benen bakom nacken
 
 Ben bakom nacken
 
 Lucia (bakvänd)
 
  Upp och ner (Tog bort min fula min)
 
Här är alltså några bilder. Ber om ursäkt för de pösiga byxorna men jag orkade inte ta om alla bilder med ett par andra byxor. Kan hända att jag slänger in några sådan bilder med bättre byxor vid ett senare tillfälle.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Tror definitivt mer på att du har EDS än reumatism!

Svar: Det gör jag också! Måste bara träffa en läkare som också tycker det och som kan ge mig en diagnos.
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-01 @ 23:15:27
Postat av: Bea

Visade bilderna till min sambo med EDS och det första han när han såg bilderna var "det där är ju EDS!" Han undrar om du har elastisk hud på framsidan av knäna och utsidan av armbågarna, för i så fall är det definitivt det tydligen.

Vart bor du? Tror du skrivit om Sunderby sjukhus? Luleå? I så fall ta kontakt med Jörgen på cederkliniken i Piteå, de kan tydligen inget om EDS i Sunderbyn.

Svar: Tack för allt ditt stöd. Det känns så skönt att någon, när inte läkarna gör det, bryr sig och hjälper mig. Det beror på vad man räknar som elastisk hud, men om ja tar tag i huden på ovansidan knät kan jag "dra ut" huden ca 3 cm och ungefär samma resultat på utsidan av armbågen (de var lite svårare att mäta på armbågen själv). Jag vet dock inte vad man definierar som elastisk hud men jag vet i alla fall att alla jag känner tycker att jag har extremt mjuk (sammetslen) hud, dom brukar likna det med mjukheten på babyhud.


Jag kommer från Piteå och har bott där fram till 2010. Sedan 4 år bor jag i Trollhättan som hör till Västra Götaland (det landsting som jag läst är sämst gällande EDS). Undra om man kan ta kontakt med honom även om man inte är skriven där längre? Jag vet att man kan söka vård i annat landsting om man ex. jobbar eller befinner sig där och behöver lite mer "akut" vård men att dom oftast inte brukar starta utredningar om man inte hör till det landstinget tyvärr.
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-03 @ 22:37:02
Postat av: Bea

Fan så synd att du inte bor kvar! :/ Har ingen aning om hur det funkar med att söka vård i annat landsting ... Men det kan ju absolut vara värt att kolla upp!

Svar: Ja de var synd. Jag bodde precis bredvid cederkliniken också så det hade ju passat perfekt. Ja, om jag inte kommer någonstans här så får jag väl kolla upp om det går att vända sig dit!
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-04 @ 08:51:35
Postat av: Bea

PS: Det låter som att du har rätt elastisk hud, och sammetslen hud är ju också vanligt för EDS. Nu ska du bara hitta en läkare som fattar det!

Svar: Okej, då har jag nog de, trodde dock att det var normalt att kunna göra så XD Ja, det har jag också läst att det är. Precis! Och en läkare som kan EDS.
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-04 @ 08:55:47
Postat av: Bea

Normalt sett ska man tydligen kunna dra ut huden typ max en och en halv centimeter :P

Svar: Jaha, där ser man. Då har jag visst lite elastisk hud ändå :O
Sjuk men ingen diagnos!

2014-12-05 @ 13:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0