Glädjande viktuppdatering! :D

I oktober 2014 började jag använda gratisappen Lifesum för att gå ner i vikt, målet är att gå ner nästan 15kg. Det har gått snabbt, trögt och upp och ner viktmässigt sedan dess. Till en början tappade jag lätt 0.5kg i veckan som var tanken. Sedan kom julen och jag gick upp i vikt igen. Jag fortsatte tappa vikt igen efter jul och nyår men väldigt långsamt, inga 0.5kg i veckan, jag tyckte själv att jag stod mest still och att vikten pendlade upp och ner mellan samma värde på invägningarna. Sedan kom påsken och jag försökte hålla igen med god mat och godis men eftersom det var stopp i magen och allting samlades gick jag upp 2kg. Tur att vi var i Åre och var aktiva mest hela dagarna annars hade nog siffran lätt kunnat sticka iväg betydligt mer.
 
Men sedan påsk verkar förbränningen ha kommit igång igen och jag tappar åter i vikt. Blev lycklig när jag insåg på invägningen igår att jag snart gått ner 10kg sedan jag började i oktober!! :D Fortsätter jag såhär kan jag nog nå målvikten innan oktober! :D Jippie!!
  

Kommentarer
Postat av: Bea

När magen krånglat nog länge börjar man önska att man kunde gå upp i vikt istället :/

Svar: Been there, done that! Jag vet hur det är att befinna sig på den sidan också.. När jag gick sista året på gymnasiet (2009-2010) rasade jag i vikt pga magproblem. Vägde något mindre än 45kg som minst och mina kinder var alldeles insjunkna, inte snyggt! Men när jag åt kortison tog jag igen vikten med råge, det är den vikten jag försöker arbeta bort nu:)
Sjuk men ingen diagnos!

2015-04-26 @ 19:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0