Påsk i Åre

Vi kom hem från norr med flyget på söndagen, sedan var det skola måndag och tisdag innan det var dags för nästa resa. Den här gången skulle vi åka upp till Åre för att fira påsk tillsammans med sambons familj och åka skidor. Det gjorde vi även förra året. Under påskveckan brukar hans familj försöka åka iväg på skidsemester.
 
I år bestämde jag mig dock för att åka snowboard i några dagar istället för skidor. Jag är nybörjare och ramlar mycket. Inte den bästa kombinationen med min kropp men någonstans tänkte jag att om jag åker snowboard får jag sitta i backen och vila utan att någon tycker det är konstigt. Jag hade väl inte heller räknat med att ramla riktigt så hårt och så mycket. Mina knän var/är alldeles blåslagna, jag har fått en lårkaka(??) på höger skinka, diverse andra blåmärken och slagit i svanskotan ordentligt.
 
Redan första dagen ramlade jag och slog i svanskotan, det gjorde så himla ont och jag såg stjärnor. Dum och envis som jag är gav jag inte upp. Andra dagen ramlade jag precis på en isfläck och slog i svanskotan igen. Även denna gången såg jag stjärnor, låg kvar länge innan jag reste mig igen. Efter detta fallet gav jag upp! Bytte till skidor istället, för åka skidor det kan jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0