Tandläkaren

Var till tandläkaren för årlig kontroll. Sista gången jag har gratis tandvård. Har en problematisk visdomstand som jag nog nämnt tidigare som jag hade hoppats att tandläkaren skulle bestämma sig för att operera ut. Men där blev det totalstopp. Det verkar dom inte alls vilja göra, trots att man pratade om det förra gången jag hade inflammation där?! Antar att det kostar för mycket... Istället uppmanar man mig att borsta och hålla rent, men hur enkelt är det när det fastnar mat där efter VARJE måltid? Ska jag göra det resten av livet?! Dessutom har jag ständig värk från visdomstanden som ligger och trycker mot tanden framför.
 
Fick också strikta order om att jag skulle söka när jag har besvär för att det är endast då som man kan ta ställning till om den ska plockas bort. Det räcker alltså inte med att jag säger att den ger mig besvär utan dem måste verifiera det. Jag är nog faktiskt beredd att betala 5000 kr (så mycket det kostar att operera ut den) bara för att bli av med problemet.
 
För övrigt dokumenterade hon väl mina diagnoser och utredningar. Skrev in att jag har HMS och utreds för EDS samt att jag har IBS. Hon frågade om mediciner och när jag berättade att jag åt 665mg Alvedon 2 st x 3 mot smärtorna så blev hon fundersam, hon trodde inte att det fanns fler sorter än 500mg och 1g. Fick berätta för henne att det var annorlunda frisläppning på de alvdeon jag äter. Hoppas dom tar reda på vad mina diagnoser innebär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0