Det var UVI

Jag behandlades ju med Furadantin (antibiotika) mot urinvägsinfektion som jag troligast fått av katetern när jag hade den. När kuren var färdig hade jag fortfarande symptom, jag testade fortfarande positivt på nitristick som jag köpt för att ha hemma. Tänkte att jag skulle vänta ut UVI:n eftersom jag precis ätit en kur antibiotika.
 
När det dock gått 6 veckor och den fortfarande var kvar nämnde jag det för min läkare och jag fick lämna en urinodling. Då kom man fram till att jag hade en bakterie som heter proteus mirabilis (om jag stavat rätt) och den bakterien är resistent mot Furadantin. Inte konstigt att den inte hade effekt. Jag fick därför ett annat antibiotika och en längre kur, då urinvägsinfektionen klassas som komplicerad eftersom jag tappar mig. Det var en härlig känsla när jag slutade kissa ner mig, när det slutade svida och det inte luktade så äckligt längre. Jag återtog en del kontroll över min blåsa :D Även om blåsans funktion inte är 100 bra än så är det skönt att inte kissa ner sig längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0