Jag vill bidra!!

Idag har jag gjort något jag inte borde gjort! Sambon hade två stora uppgifter som behövde göras idag eftersom det ska regna inatt/imorgon. Vi har haft läckage i taket, så att det rann in på vinden och därför behövde vi åtgärda det innan regnet. Han skulle också klippa gräset.

Jag tyckte såklart synd om honom och erbjöd mig därför att klippa gräset. Han gick med på det, men han la också till att jag inte skulle ta ut mig. Äsch, nejdå! (tyckte jag innan jag börjat). Till en början fick det bra, men efter ett par vändor kände jag av min vänstra fotled och mina handleder började göra ont. Samtidigt började det göra mer och mer ont att hålla runt handtaget. Jag bet ihop, tänkte att lite till orkar jag! När jag nästan tagit hälften av tomten började jag känna hur energin var slut. Svetten rann och jag kände mig extremt utmattad, men det var ju bara ett par vändor kvar tills jag klippt hälften av tomten, det måste jag ju orka. För varje varv blev gräsklipparen mer och mer som en blyklump. De sista två varven var kämpiga, jag knuffade gräsklipparen framåt med hjälp av höfterna men gräsklipparen stod kvar. Jag tog i från tårna och lyckades få färdigt halva tomten! Otroligt stolt!! :D

Men jag inser hur dumt det var, jag kommer att få lida för det. Känner bara att jag också måste bidra! När jag klippt klart höll jag på att svimma, det började svarta framför ögonen och jag mådde illa. Skyndade mig in för att dricka loka crush och få upp blodsockret.

Just nu sitter jag och huttrar och fryser, jag har nog feber... Det rosslar i bröstet, fick inhalera direkt efter jag klippt klart. Pulsen slog snabbt och hårt och jag hade ont i bröstet. Kändes som att ett revben hamnat fel. Vi får se hur det känns imorgon. Får preparera mig med mediciner om det behövs. Jag ska ju till läkaren imorgon så på ett sätt är det bra om jag är halvt däckad, då får hon se hur jag kan vara när jag är dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0