Nattugglar

Hej där ute i natten. Ligger i soffan och tittar på grey's anatomy för att få tankarna på annat håll i väntan på att kunna ta mer smärtstillande. Det är 4 timmar kvar tills jag kan ta nästa dos. Har haft besök från igår till idag vilket har lett till mer aktivitet och mindre sömn. Den ack så viktiga sömnen! Men jag min själ och person behövde lite balasam så jag bjöd hem en kompis för att få prata av mig lite. Jätte skönt! Dessutom visade det sig att hon faktiskt visste vad EDS var när jag berättade om att jag fått den diagnosen. Hon har varit i USA och träffat någon med EDS där, det hon inte riktigt kunde förstå var varför jag inte satt i rullstol för det hade personen i USA gjort då personen varit jättedålig. Fick då förklara lite enkelt vad EDS är och att alla drabbas olika m.m. På nått sätt kändes det ändå skönt att hon hade en liten aning om vad det var för sjukdom. Alla andra har ju stått som frågetecken när jag pratat om min diagnos. På jobbet exempelvis berättar jag aldrig att jag har diagnos EDS utan säger att jag måste använda ortoser och hjälpmedel för att jag är överrörlig, kort och gott.
 
Det har varit en hektiskt tid på senaste med jobb, hus, krämpor och konstigheter. Tänker därför ägna lite tid åt att berätta om detta för er i några fler inlägg. Till veckan drar sista terminen på skolan igång igen, tänk att jag är färdig elektroingenjör i slutet på januari om allt går bra! :D Som jag har kämpat! Nog om det, nu ska jag börja skriva på de andra inläggen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0