Sommarjobbet

I sommar har jag sommarjobbat. Var ledig under två veckor för att flytta in i huset. Resten av sommaren har jag jobbat, bortsett från några sjukdagar (kommer ett separat inlägg). Känns inte som en så stor förlust med tanke på att sommaren inte varit sådär värst bra och det är alltid roligt när man får lönen :D Vad har jag då jobbat med? Jo, kontorsarbete. Jag har faktiskt ägnat sommaren till att förbereda examensarbetet som jag ska göra med början i november. Har gjort en liten "förstudie" för att få en uppfattning om vad ex-jobbet kommer att innebära. Det känns skönt att vara lite ett steg före faktiskt med tanke på att det kommer ändå vara väldigt mycket att göra när det väl drar igång på riktigt. Så, hur har det funkat att jobba? Kan väl säga att det ändå har gått okej. Kroppen har inte totalkraschat till följd av jobbet vilket är bra. Det är ju ett rätt stillasittande jobb, framför datorn mestadels. Har använt mina ortoser flitigt för att vara snäll mot lederna. Jag testade att stå upp och arbeta men det funkade inte. Kroppen ballade ur totalt, fick mer ont i höfter, knän och fotleder, även om jag använde ortoserna. Jag kan stå kortare perioder men att stå en halv dag funkar inte. Något som är negativt med jobbet är att det är så fruktansvärt kallt på kontoret. Inte bara jag som hackar tänder utan jag och mina kollegor har fått sitta med jacka inne för att inte frysa. Det är något konstigt med ventilationen och de som arbetar med arbetsmiljön håller på att arbeta med problemet. Summa summarum är ändå att jag klarat jobbet ganska bra. Klart att jag haft dagar när jag fått vila en stund i kontorsstolen (den går att luta bak) då jag inte kunnat koncentrera mig och ögonlocken har fallit igen oavsett, klart att jag har haft dagar med mycket smärta men eftersom jag fått vid behovsmedicin (tramadol) så har jag kunnat hantera även de dagarna. När jag pluggat färdigt hoppas jag få jobb på den avdelning jag jobbat på. Jag trivs verkligen där och kollegorna verkar inte hata mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0