Kroppslig protest

Kroppen tycker inte om stress, det har jag märkt i helgen. Har haft mer ont sedan i onsdags då jag började känna mig stressad. Den här veckan har varit hektisk och mycket tid som jag behövt till att plugga har gått till annat.
 
I måndags var det sjukgymnastik och frågepass i statistiken, i tisdags var det barnmorskan, i onsdags var det ortopedtekniska och i torsdags övningspass i statistiken samt förberedelse inför laborationen på måndag. Dessutom har ja en inlämningsuppgift i en av kurserna som ska vara klar idag och jag har inte ens kommit halvvägs eftersom jag har problem med programmet som man använder. Allt detta tillsammans får en inre stress att byggas upp.
 
Jag kan hantera det! Men den inre stressen får även kroppsliga uttryck. Min värk och smärta blir helt klart värre! Sedan i fredags har mina tre doser Alvedon inte gett någon lindring. Igår gick jag med fotledsstöden under halva dagen för att lindra värken lite. I fredags efter sjukgymnastiken fick jag benvärk, det har jag fortfarande men inte lika intensiv. Att benvärken håller i sig som den gör nu, det brukar inte hända speciellt ofta. Nack/axelpartiet är som en spänd fiolsträng och huvudvärken ligger och lurar. Men jag kopplar det till stressen.
 
Så nu får jag ta ett steg tillbaka. Prioritera rätt och inte glömma bort att andas.
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0