Läsa sin journal

Jag skulle så gärna vilja läsa min journal. Bara för att se vad som står där. Skapade en konto i mina vårdkontakter igår för att jag hört att man kan läsa sin journal där, då slipper jag betala och krångla med att försöka få den utskriven. Men tyvärr så blev det ingen hitt då det bara var vissa län/regioner som kunde läsa sina journaler och VG-regionen var inte en av dem. Typiskt!
 
Jag är både för och emot att läsa vad som står där. Just nu är jag mest nyfiken på att se vad man skrivit om de saker jag har sökt för tidigare. Men tänkt om man hittar någon som inte stämmer. Jag vet att när jag hade problem med magen för 5-6 år sedan så trodde man ju att det var psykiskt. Även när jag inte vakande som man borde efter narkos när jag opererade fingret så frågade man mig om jag ville prata med en psykolog. Men hallå, problemet ligger inte i psyket. Visst blir man psykiskt påverkad av att man mår dåligt och inte vet varför men det är inte det psykologiska som ligger till grund som vissa läkare verkar tro. Därför skulle det vara intressant att vet vad som skrivits om detta.
 
2017 ska dock alla regioner enligt ett beslut erbjuda nätjournaler. Så jag får väl vänta... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0