Nya VS Gamla

Jag köpte mig ju ett par nya skor. Den här gången blev det tyvärr inga Nike, som jag alltid köpt innan. Tycker att Nike har haft gett en bra stabilitet runt anklarna då höjden på det som omsluter hälen/ankeln är ganska hög. Men i år hittade jag inga Nike som kändes tillräckligt stabila, på nått sätt kändes det som att höjden (från inne i skon upp till kanten) på skorna var liten så att det fanns mycket utrymme för ankeln att röra sig åt alla håll. Vilket med instabila fotleder innebär en smärre katastrof.
 
Så den här gången blev det ett par Asics. Det var dem enda skorna som jag provade som var sköna och gav tillräckligt stabilitet samtidigt som dom inte kostade allt för mycket. Jag är väldigt kräsen när det gäller skor har jag märkt, och i och med mina besvär från fötter, knän och höfter så vill jag ha ordentliga skor. Jag köper gärna skor som ger dämpning. Här har ni lite bilder på mina skor:
 
Dom nya:
 
Dom gamla:
Mina fötter älskade dem här skorna! Synd att dom gick sönder..
 
Sist men inte minst en bild på dem skorna som jag använder ute när jag går, skulle behöva ett par nya för detta ändamål också men det får bli när dem här har gått sönder.
 
 
Alla tre par skor har en hög kant baktill vilket ger mer stabilitet.

Skönt att jag hittade ett par nya skor som funkar. På onsdag nästa vecka ska jag ju till Ortopedtekniska så får vi se vad dem har att bidra med :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0