Toalettchock

Jag blir lika förvånad varje gång det händer. När jag torkar mig och möts av ett alldeles genomblött blodrött papper. Idag var en sådan dag. När blodet droppar och det blir alldeles rött i toan. Man får halvpanik för att det ser så mycket ut och man vet inte riktigt vad man ska göra. Det är inte första gången och garanterat inte sista. Men jag vänjer mig aldrig. Det är något skamset, pinsamt och väldigt skrämmande med att blöda och berätta för andra att man blöder från ett ställe man normalt inte ska blöda ifrån. Det är jobbigt och jag kan inte riktigt hantera det!

Kommentarer
Postat av: Bea

Låter ju som att det blöder mycket?! :o

Svar: Ja, jag förstår inte varför det blir såhär ibland?!.. Brukar ha blödningar dagligen men vissa dagar blir det lite väl mycket! Hoppas det lugnar sig snart. Får ta upp det med VC-läkaren på fredag.
Brukar du blöda nått?
Sjuk men ingen diagnos!

2015-02-23 @ 21:12:22
Postat av: Bea

Nja, nån gång när jag tittat ner i toastolen har det varit rött, men inte så att det droppar :/

Svar: Okej. Får ta upp det med läkaren. Många runt omkring som tycker jag ska åka till akuten men det känns lite väl överdrivet om det visar sig vara en fissur som orsakar blödningen. Då väntar jag hellre till fredag och tar upp det med läkaren under telefontiden.
Sjuk men ingen diagnos!

2015-02-24 @ 18:20:12
Postat av: Bea

Är du orolig ska du självklart ta upp det med läkaren! Det tar för mycket energi att oroa sig.

Svar: Ja, de håller jag helt med i :)
Sjuk men ingen diagnos!

2015-02-25 @ 10:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0