Var förbi folktandvården

Jag har en visdomstand som ger mig besvär från och till. Med andra ord så blir det rött, svullet och gör ont. Får spola och rensa ur "fickan" som har bildats mellan tanden och tandköttet då det fastnar matrester där hela tiden. Just nu har jag inga jättestora besvär, det är lite svullet på morgonen men annars så stör det mig inte.
 
Hur som helst så ville jag skynda på processen att träffa en tandläkare som kan säga att den ska opereras ut så att jag kan ställa mig i kö för detta redan nu då kötiden brukar vara längre än ett år. Senast jag var där så konstaterade man att den här visdomstanden förmodligen kommer måste opereras bort, speciellt om den fortsätter ge mig besvär. Så jag gick förbi folktandvården idag och berättade att jag ofta får besvär från min visdomstand, förklarade läget och så. Då frågar hon i receptionen om jag har ont nu och nej inte speciellt just nu svarar jag då. Då säger hon att jag kan diskutera det med min tandläkare när jag ska på årsbesök i April. Inte riktigt vad jag tänkt mig. 
 
Jag försökte förklara läget med att maten fastnade och gav mig besvär och då säger hon i receptionen att det får alla när tanden är på väg att komma upp. Jag fick då förklara att den är vriden mot tanden framför och ut mot kinden och därför inte kommer komma upp (det konstaterade man förra gången, samtidigt som man sa att om tanden fortsätter att ge mig besvär får man ta bort den). Hon i receptionen sa då att vi kunde boka in ett besök. Perfekt tänkte jag, men sen kom bakslaget det var en tid till årsbesöket hon bokade och inte en tidigare tid, så jag fick en tid den 7 April. JIPPIE!!! :( :( 
 
Så nästa gång jag får mer besvär kommer jag ringa och be om en akuttid istället. Annars förlorar jag ju 2 månader i kötid....  Bara för att min plan är såhär så kommer jag väl vara besvärsfri fram till 7 April...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0