Bitter!!!?

Nejdå, jag e inte bitter. Men det är så jag känner mig idag, bitter och slut. Idag är ingen bra dag!
 
Lederna värker mer än tidigare, inte enbart höfter (som kändes okej i morse innan sjukgymnastiken) och fotleder. Idag engageras de flesta lederna i en gemensam smärtkampanj, en demonstration utöver det vanliga.
 
Fotlederna, tålederna, knän, höfter, rygg, SI-leder, axel/skulderbladsregionen, nacken, käklederna, handlederna och fingerlederna. Jag har säkert missat något men tillsammans bildar dem en hel smärtsymfoni i min kropp. Jag brukar inte gråta av min ledsmärta men idag är det nära, såhär ont brukar jag inte ha. Dosen Alvedon som jag tog i morse har inte haft någon effekt. Hoppas att nästa dos kl 14 i alla fall ger någon lindring, kanske huvudvärken som är på intågande försvinner åtminstone!
 
Sådana här dagar vill jag bara ligga hemma, dra täcket över huvudet och bara försvinna en stund. Jag vill sätta livet på PAUS. Idag är ingen glad dag. Idag har jag dessutom en gruppövning i skolan mellan 15:15-17:00, har ingen energi över och ingen glädje tillräcklig för att uppskatta den här gruppövningen idag. Till råga på allt så måste jag ta mig till skolan, gissa om det känns roligt med ytterligare promenader?!
 
En promenad på ca 2,5km tog mig tidigare minst 15-20 min, idag tar det mig minst ca 40-45 minuter att gå samma sträcka. Det känns trist! Förut gick jag och sambon gärna på promenader, vi var oftast ute och gick i 1h men det är inte aktuellt nu. Sambon har frågat mig flera gånger men jag har försökt fly undan, jag vill säga ja innerst inne men flyr för att jag inte vill förstöra våra härliga promenader med att gå i snigelfart och sedan få mer ont.
 
Nej, den här dagen suger! Jag hoppas verkligen att humöret och värken har återgått till det mer normala imorgon!
  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0