Drömmar

Jag utbildar mig just nu till ingenjör och tycker det är väldigt intressant och givande. Tror definitivt att jag kommer att trivas med det arbete jag kommer att ha i framtiden. Jag längtar tills jag tagit examen om ca 1 år så att jag kan börja jobba. Jag tvivlar inte på att jag kommer att tycka att det är roligt!
 
Men innerst inne drömmer jag ändå om att arbeta som sjuksköterska och då antingen som ambulanssjuksköterska, akutsjuksköterska eller intensivvårdssjuksköterska. Någon gång i livet drömmer jag om att arbeta som något av detta. Tyvärr måste jag någonstans ändå se verkligheten,  att jag vet inte om jag någonsin kommer att klara av ett sådant arbete och då menar jag kroppsligt med tanke på den troliga EDS:en. Jag vill inte att det ska begränsa mig men jag vet inte hur jag ska hantera det.
 
Jag har ju läst 1år på sjuksköterskeprogrammet och var påväg att utbilda mig till mitt drömyrke men jag bytte till ingenjör istället av flera anledningar. Detta på grund av att första året handlade mest om vetenskapsteori (mest massa flum) som fick mig att tappa intresset lite, att sjuksköterskeyrket ger så dåligt betalt, att jag själv befann mig nästan lika ofta på VC/sjukhus som patient som jag var där som sjuksköterskestudent, att det inte kändes som rätt tillfälle i livet och att det inte kändes som "tillräcklig" utmaning. Men jag har aldrig släppt drömmen, jag har alltid tänkt att om 10-15år då kan jag läsa de sista 2åren.
 
Men om kroppen fortsätter att ge mig mer besvär i samma takt som nu så är jag rädd att mina drömmar kommer att krossas. Jag oroar mig för vad det ska bli av livet, jag vill kunna stå på fast mark igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0