Misslyckad och besviken

Just nu känner jag mig totalt misslyckad, besviken, arg och ledsen. Ja allt på samma gång i en enda röra!
 
Idag blev det inget glädjande sjukgymnastikpass. Det började med att sjukgymnasten och jag skulle boka nya tider. Vi bokar 3 veckor åt gången. Idag tog vi dock ett gemensamt beslut, även om det var sjukgymnasten som föreslog det, att minska till bara 2 pass i veckan istället för 3. Han hade sett att jag inte riktigt orkar fullfölja övningarna när det blir så tätt. Jag berättade då om att jag haft väldigt ont och att jag knappt kunnat ta mig omkring här hemma i måndags efter passet och igår. Han sa då att det inte var meningen att jag skulle gå så lågt (bli så dålig) och jag flikade in med att det kanske måste bli sämre innan det blir bättre. Men det höll han inte med om, han tyckte inte att jag skulle behöva bli sämre. Så därför bestämde vi att det blir 2 pass istället så att jag har en extra dag att vila upp mig. Han frågade också om det var någon specifik övning som jag tror kan orsaka det, som jag funderade på själv men jag har inte kommit fram till någon övning som jag tror är orsaken. Efter att jag kört igång passet så frågade han om det kanske skulle kunna vara den nya övningen när jag går på puckarna som ger mig besvär. För det är ju sedan jag började med dem (gjorde dom förra onsdagen, fredagen och i måndags) som jag fått mer ont, jag sa att det skulle det faktiskt kunna vara. Han sa då att jag bara skulle göra hälften av denna övningen idag.
 
Jag körde vidare, när jag kom till "höftlyften" så märkte jag att musklerna var slut. Jag kunde inte göra en enda repetition utan att falla ner med höften/bäckenet. När jag sedan kom till övningen där jag ska träna stabiliteten i fotlederna genom att stå på ett ben så gjorde höfterna så ont, efter 2x10 berättade jag för sjukgymnasten att den här övningen gör ont. Han tyckte då att vi skulle sluta för dagen. Först ville jag säga nej, nu kör vi, det är bara bita ihop men när han sa att han inte vill att jag ska pressa mig för mycket. Det räcker såhär, vi nöjer oss här idag. Då fick jag svälja det och inse att det blir inte mer idag.
 
Här kommer mina känslor in, jag känner mig misslyckad. Inte nog med att jag inte fixar 3ggr i veckan, idag fixar jag inte ens hela sjukgymnastikprogrammet. Jag är skitdålig! Besvikelsen över att det blev såhär är total. Jag blir arg för att kroppen beter sig såhär, kan man inte byta kropp?! H****tes j**la skitkropp! Jag hatar dig!
 
Jag känner bara för att grina, jag är så otroligt ledsen och arg. Ilskan får mig att tänka att EDS:en ska inte få ta över, jag ska vinna det här! Oavsett om jag ska må såhär dåligt och ha såhär ont så ska jag klara det. Jag ska göra allt jag vill utan att något stoppar mig. Det kanske inte är det bästa för kroppen men just ni skiter jag i det! Jag vill bara vara normal, som alla andra!!!  
 
Jag vill inte vara ett misslyckande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0