Sjukgymnastik 4

Idag var jag iväg för tredje gången den här veckan på sjukgymnastik. Det märktes att det var tredje gången då allt var ännu jobbigare. Musklerna skakade/krampade av trötthet. Dessutom var inte min sjukgymnast där idag så jag fick någon annan som hjälpte mig. Hon påpekade att jag inte skulle hamna i ett översträckt läge med knät när jag gjorde en övning. Hon berättade att det är vanligt att kvinnor "hänger" i knälederna och jag berättade då att det gör jag nästan alltid och att jag utreds för EDS. Hon verkade lite intresserad och frågade bland annat var jag utreddes. Jag svarade då att det var på VC men att det just nu stod still i utredningen då det sitter fast hos läkaren.

En övning ska jag ligga på en brits med benen uppe på en kudde. Jag ska sedan lyfta bäckenet, hålla kvar där uppe och lyfta på det ena benet och inte sjunka tillbaka. Där har jag stora problem att jag "tappar" höften som sjukgymnasterna säger och sjunker ner pga att musklerna är svaga. Efter att jag hade gjort denna några gånger ploppade det till i högra höften och sedan fick jag mer ont och musklerna krampade/skakade ännu mer. Vet inte vad som hände.

Jag hoppas verkligen att den här intensiva träningen ger resultat, för den slukar energi! Dessutom får jag mer ont efteråt, det känns för det mesta okej under själva träningen men sen kommer bakslaget. Men som sagt, jag hoppas att det ger resultat så att jag slipper få så ont. Jag hoppas jag kan gå på promenader igen utan kryckor och utan att få ont i fotleder och höfter.

Jag tänker positivt och håller tummarna för att det blir bättre :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0