Tog steget

Idag bestämde jag mig för att gå till skolan, med kryckorna. Så vid 08:30 tog jag mitt pick och pack och kryckorna och begav mig iväg. Jag hade utrustat mig med broddar på skorna också då det under natten kommit lite snö så det kunde vara halkigt ute.

Det tog mig 40min att gå till skolan men jag klarade det utan att få ont i höften. Jag stannade och vilade armarna/händerna/fingrarna några gånger under promenaden för att orka men jag kom fram. När jag kom in i labbsalen så var de flesta redan där men förvånande nog så haglade inte frågorna. Det var först efter laborationen som folk frågade och jag svarade så gott jag kunde något i stil med att jag har problem med höften p.g.a. överrörlighet. Tänk vad enkelt det hade varit att säga jag har diagnosen EDS och har blivit sämre i min sjukdom. Det känns som ett mycket mindre "flummigt" svar.

Det gick i alla fall hyffsat, det var inte lika farligt som jag hade förväntat mig. Såhär några timmar efter min första promenad med kryckorna (ca 5km blev det totalt till och från skolan) ska jag inte ljuga och säga att det inte känns. Vi får se hur "utvärderingen" blir efter att jag ha testat att använda dem en längre period. Jag ska inte döma ut dem än ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0