Trötthet är bara förnamnet

Ska strax lägga mig och ta min andra powernap för dagen. Jag har sovit extremt dåligt inatt. Först hade jag väldiga problem att komma till ro, klockan var efter 02 när jag tittade på klockan sista gången. Det finns flera bidragande faktorer, min sambo var borta första natten av 2 (så jag hoppas på att sova bättre inatt), jag hade varit på sjukgymnastik så kroppen protesterade, det var inte skönt att ligga på något sätt och av någon anledning fick jag ingen ro. Oroligheten kan bero på min rädsla för mörker och min livliga fantasi som gav mig adrenalinpåslag så fort jag hörde något eller tyckte mig se något som inte verkade normalt.
 
Till råga på allt fick jag kliva upp 2 gånger. Vid midnatt fick jag kliva upp och äta eftersom att jag i vaket tillstånd uppfattade att jag blev hungrig. Sedan gick jag och la mig men kunde fortfarande inte somna och efter en stund blev jag kissnödig såklart, så jag fick gå upp igen. Någonstans här var klockan runt 02 och jag funderade starkt på att göra något annat en stund för att det verkade lönlöst att försöka sova. Men jag la mig i alla fall i sängen och trillade säkert 1 timme till innan jag somnade. 
 
Tyvärr har jag ingen större kvalité på min sömn då jag vaknar av minsta lilla, min sambo brukar klaga på att det aldrig går att smyga för jag är alltid vaken när han är vaken. När han jobbar kväll så brukar jag redan ha gått och lagt mig när han kommer hem, han har försökt smyga men jag vaknar redan när jag hör stegen i trapphuset så han har gett upp.
 
Nej, nu ska jag powernapa i 15 min, det behöver jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0