Biverkningar?!

Jag tar 20mg Saroten på kvällen för att minska smärtorna och jag ska få sova lite bättre. Misstänker dock att den ger mig mycket biverkningar. Kanske är illamåendet, den höga pulsen, svårigheten att koordinera rörelser, håravfallet, dimsynen(svårighet att fokusera blicken) m.m. biverkningar av medicinen. Men tycker jag borde "vänja mig" efter att det nu gått över en månad sedan jag började med dem. Jag vet inte om jag borde sluta med dem, ta kontakt med läkaren eller bara stå ut. Men jag kan ju inte påstå att dem haft någon mirakelverkan men en liten effekt har dem haft mot smärtorna även om jag fortfarande sover dåligt.

Har märkt att mina axlar hamnar ur läge, inte helt ur led men när jag vänder mig på natten kan jag känna och höra hur dem ploppar/klonkar tillbaka. När jag spelade kubb (de två senaste gångerna i år) har höger axel känts instabil och har klickat/klonkat vid varje kast. Fick kasta med vänster för att avlasta axeln men då jag är högerhänt gick det inte så bra att kasta.

Ja nu spårade jag iväg (som vanligt) från vad inlägget egentligen skulle handla om: biverkningar. Men det får ni leva med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0