Det är psykiskt!

Aldrig har jag känt mig så kränkt! Psykologen hade ju sagt att mina besvär inte kunde förklaras med något psykiskt och ändå påstår läkarna det och det finns inskrivet ÖVERALLT i min journal. Jag kommer inte orka driva ett ärende mot hur dåligt jag blev behandlad men jag vet att jag skulle kunna anmäla både till patientnämnden och till IVO.
 
Man ljuger i journalen och säger att jag träffat en neurologläkare när jag låg på MAVA vilket aldrig hänt, att jag gjort undersökningar som jag aldrig har gjort. Dessutom fick jag aldrig någon återkoppling på provsvar eller dylikt trots att jag kan läsa i journalen att man hittat vissa avvikelser. Även om man i slutändan kommit fram till att det inte är något alvarligt fel så tycker jag att man ska informera patienten om vad man sett. I röntgensvar som man fått har man sett assymetrier i hjärnan, man har sett att det finns en passage i hjärnan där flödet är sämre och på EKG:er har man sett att jag har negativa T-vågor. Dessutom har man sagt att alla blodprover ser bra ut trots att jag själv ser att vissa avviker från sina normalvärden. Man har sagt till mig att ALLT ser bra ut och att man gjort ALLT!! Deras slutsats är att det "bara" är psykiskt!
 
Jag blir så arg! Hur kan man säga något sådant när psykologen säger helt tvärt emot?! Att det dessutom står på flera ställen i min journal kommer förmodligen leda till sämre vård i framtiden. Hittar man noteringar om psykisk påverkan så blir man behandlad annorlunda. Tyvärr är det så i dagens sjukvård!
 
Nej jag kan inte skriva något mer om detta, jag blir så förbannad rent ut sagt!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0