Migrän med aura

Vårdcentralen fick jag besöka en vecka efter att jag kommit hem, man drog då katetern på morgonen och sedan fick jag en tid igen på eftermiddagen för att kontrollera hur mycket urin jag hade i blåsan. Det var för mycket så man fick sätta en ny kateter som skulle sitta kvar ytterligare en vecka. Vad gäller huvudvärken och de bortfallssymtom jag haft så började det ge med sig mer och mer för varje dag.
 
Veckan därpå var det samma procedur med att katetern drogs på morgonen och jag fick göra en BS på eftermiddagen. Inte heller denna gången blev jag fri utan jag gick därifrån med en ny kateter som också skulle sitta en vecka.
 
Tredje veckan var det återigen samma procedur. Men jag fick ingen ny kateter, istället fick jag med mig en massa tappningskatetrar. Jag skulle lära mig att RIK:a mig själv. Det gick väl bra förutom att jag upplevde det som smärtsamt. Jag fick ont när jag skulle in i blåsan och det höll i sig långt efteråt. Under denna veckan hade jag en tid hos min läkare på VC. Hon hade läst vad läkarna på sjukhuset hade skrivit i remissen (utskrivningspappret) om att mina besvär var psykiska, det tyckte hon jag skulle glömma. Hon var helt säker på att mina besvär var ett kraftigt migränanfall, därför satte hon diagnosen migrän med aura. Mina problem med kisseriet kunde hon inte förklara men med tanke på att urinblåsan varit så uttöjd så kunde det ta ett tag för blåsan att återhämta sig.
 
Det enda jag tänkte på efter besöket var OCH DET KUNDE DEM INTE KOMMA FRAM TILL PÅ SJUKHUSET? Att jag hade migrän med aura!!! Tänk om dom kunnat komma fram till de och gett mig migränmedicin så hade kanske huvudvärken gett med sig betydligt tidigare!
 
Fick en migränmedicin utskriven på recept. Har tagit den vid två tillfällen och dem hjälper! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0