UVI, resurin och inkontinens

Mina problem med att kissa fortsätter. Jag känner fortfarande inte när jag är kissnödig. Jag kissar dessutom ner mig flera ggr om dagen (inkontinens) vilket gör att jag måste använda inkontinensskydd. Som det är nu RIK:ar jag mig flera ggr dagligen eftersom jag har resurin, det ligger kvar urin i blåsan efter att jag försökt kissa. Därför tappar jag mig för att få ut det som blir kvar.

Jag har haft en UVI som behandlats med antibiotika under 5 dagar. Det blev bättre men efter ett par dagar utan antibiotika var besvären och UVI:n tillbaka. Jag har inte sökt igen utan hoppas att den ska gå över av sig själv. Det har dock snart gått 3 veckor så jag kanske borde ta kontakt med VC igen. Kan vara UVI:n som gör att jag är inkontinent då det irriterar urinblåsan till att tömma sig. Jag har ingen kontroll över det förutom att jag tappar mig. Jag känner inte heller alltid när det rinner utan det jag märker är att det blir blött och varm i inkontinensskyddet.

Jag väntar på att få komma till urologen men det var 2 månaders väntetid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0