Sjukgymnastik 23

Igår var det tungt! Magproblemen tar energi så inte så konstigt att det var extra jobbigt.

När jag hade gjort uppvärmningen på roddmaskinen och börjat göra övningarna (var inne på övning nr 2, bäckenlyft/höftlyft) så kom min sjukgymnast och sa att han såg att det var extra kämpigt idag. Han såg direkt på mitt ansiktsuttryck att det var lite mer sammanbitet mot vad det brukar vara. Tänk så rätt han hade! Rätt fräckt att han lärt sig se när jag har mina sämre dagar.

Berättade om att jag haft trassel med magen under helgen och att det tagit en hel del energi. Han förstod. Han tyckte jag skulle göra så gott jag kan men inte pressa mig för mycket.

Jag tog också upp problemet med övningen när jag står på avsatsen. Jag upplever en känsla av att höger höft hamnar "ur läge", det känns obehagligt men gör inte speciellt ont. Han studerade mig när jag gjorde övningen men såg inget konstigt, däremot kunde han se att jag fick anstränga mig väldigt kraftigt just för att inte låta höfterna glida iväg. Han trodde därför att det handlade mer om en känsla från de muskler som får arbeta så hårt. Uppmaningen var att fortsätta köra på! Får lita på det han sa och förhoppningsvis försvinner obehaget när musklerna blivit starkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0