Vårdcentralen med ont i magen

Smärtorna i magen var fortfarande intensiva på måndagen och jag åkte därför till vårdcentralen. Fick inte träffa min läkare utan en annan men han var trevlig och bemötte mig väl. Jag berättade aldrig att jag varit på akuten natten innan för att han skulle göra en ordentlig och egen bedömning. Han lyssnade på hur allt började, att jag misstänkt förstoppning med att jag gått på toa och uteslutit detta. Jag berättade om att jag haft känningar från gallan tidigare och att jag misstänkte UVI. De tog CRP, njurprover och urinprov/urinodling. CRP var bra och urinprovet negativt för nitrit.
 
På torsdagen ringde läkaren och berättade att njurproverna var bra men att urinodlingen visade på en markant ökning av bakterier i urinen. De var ingen tvekan och jag fick antibiotika mot urinvägsinfektion. Jag åt det i 5 dagar och febern försvann. Smärtorna i magen gav inte med sig helt så jag testade att ta två dulcolax vilket satte fart på magen. Efter det har jag vid ett par tillfällen haft känningar från gallan, så jag funderar på om det kan ha varit någon kombination av gallsmärtor, urinvägsinfektion och lite trögt i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0