Allergisk reaktion

Igår kväll fick jag en allergisk reaktion i munnen. Jag tänkte själv att de inte var något allvarligt och att det snart skulle gå över. Dumt jag vet! Såhär i efterhand inser jag att jag borde åkt in eller åtminstone tagit kontakt med 1177.

Klockan var nog runt 20 tiden igår när det började. Jag fick en konstig känsla på tungan som sedan övergick i domningar och stickningar. Efter ytterligare några minuter började jag må illa och fick väldigt ont i magen. Tänkte som sagt att det snart skulle vara över, men trots att jag tog allergimedicin så tog det över 12 timmar innan alla symptomen lagt sig.

Nästan gång (om det blir någon sådan) kommer jag kontakta vården. Fick nämligen veta i efterhand att en reaktion i munnen är allvarligt och att det snabbt kan utvecklas till en livshotande situation om luftvägarna svullnar.

Jag vågade inte somna, men när klockan var 03 kunde jag inte hålla mig vaken längre utan somnade sittandes i soffan. Vid 04 vaknade jag och gick och la mig i sängen trots att symptomen på allergiska reaktionen var kvar. Men eftersom de inte blivit värre och jag tagit allergimedicin tyckte jag det var okej. Somnade dock aldrig om förrän sambon kom hem vid 06 och sov från och till fram till strax efter 11. Hoppas natten idag blir betydligt bättre! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0