Gårdagens läkarbesök

Igår hade jag återigen en tid hos min läkare på VC. Känns verkligen skönt att ha en fast kontakt inom vården. Det var egentligen ett besök mest för att kontrollera hur medicinerna fungerar. Jag tog återigen upp att jag har feber och blir andfådd, hon tror att eftersom jag tar ut mig hela tiden så får viruset i kroppen ingen chans att läka ut. Hon anser att jag fortfarande går och drar på det där envisa viruset eller att jag nu fått ett nytt virus. Men jag kan verkligen inte förstå hur jag inte kan ha några andra symptom på förkylning. Jag är inte snuvig, hostig eller så.. jag menar inte ens de minsta lilla förkyld! Nåja, jag fortsätter väl att hålla koll på tempen, hade 37,4 idag direkt när jag vaknade vilket är lägsta noteringen på länge :D

Vi pratade också bland annat om att läkarna på sjukhuset påstår att mina besvär är funktionella. Min läkare håller verkligen inte med! Jag berättade att jag var rädd för att söka på akuten för att jag inte vet om jag får någon hjälp där. Då sa hon att hon tyckte jag skulle söka på vårdcentralen och få komma till henne istället för att åka till akuten om det nu inte verkligen är urakut. Sa till henne att det är skönt att ha en fast kontakt, för att hon vet ju hur jag fungerar och hur mitt syndrom fungerar (i alla fall mer än de flesta andra läkare jag träffat).

Jag berättade också om att jag nyss haft en hemsk dag. Jag bröt ihop och grät inför läkaren. Jag berättade att jag var arg på allt och alla, att ingenting var roligt. Sambon fick en del skit så fort han öppnade munnen. Jag vet inte ens själv vad jag var arg över. Jag hade knappt sovit någon natten innan så det kan vara därför humöret svängde så. Det var i alla fall vad läkaren sa. Jag berättade också om att sambon nog inte riktigt förstår att ALLT tar energi, att jag inte är lat utan jag orkar faktiskt inte som andra. Hon tyckte att jag skulle ge honom lite information att läsa om EDS och att jag skulle prata med honom om det.

När jag hade tagit upp sömnen frågade hon hur jag sover generellt. Jag sa som det var att jag sover dåligt, att jag vaknar ofta för minsta lilla och ofta vaknar för att jag har ont. Därför skrev hon ut långtidsverkande Tradolan som jag ska ta till natten. I slutet av besöket fick jag en ny tid till henne om 6 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0