Migrän..

Idag fick jag migrän. Har inte haft det på flera veckor, inte sedan jag började ta Metoprolol, men idag visade den sig igen. Dagen efter jag suttit hos läkaren och berättat att nejdå, migrän har jag inte haft på länge. Antar att den där hemska huvudvärken som gör en alldeles skakig, illamående, yrslig och ger sådär lagom neurologiska bortfall ville visa att den fortfarande finns kvar.

Jag kände redan när jag klev upp i morse att jag hade huvudvärk av annan karaktär än dagarna innan. Tillsammans med biverkningarna så visste jag inte med en gång att det handlade om migrän. Jag avvaktade därför med migräntabletten tills jag kommit till skolan vid kvart över 9. De skulle jag inte gjort! Snabbt blev huvudvärken outhärdlig! Jag blev ljud- och ljuskänslig och fick verkligen kämpa för att inte kräkas. När klockan var 11:30 kunde jag inte vara kvar, jag kunde inte se vad som stod på datorskärmen längre och jag visste helt ärligt inte om jag skulle klara av att köra bil hem. Men när klockan närmade sig 12 kände jag att tabletten började mota bort det värsta. Jag körde därför hem och la mig i sängen och sov i nästan 2 timmar. När jag vaknade mådde jag mycket bättre! :D Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0