Cystometriundersökning

Så kom den.. kallelsen till uroterapeuten... Jag ska tydligen genomgå en cystometriundersökning. Det innebär att jag kommer få sitta i en speciellt toalettstol. De kommer sätta kateter i urinröret och även ett en bit upp i ändtarmen (FY F*N), sedan fyller de blåsan med vatten genom katetern. När blåsan är "full" mäter dem trycket i blåsan och sedan ska jag på nått sätt kissa bredvid katetern och de ska då mäta trycket på strålen. Åh! Jag vill verkligen inte.... :'( Vill inte ha nått med kateterisering att göra längre... jag vet att jag tappar mig ungefär 1 gång om dagen men ändå... Nu ska någon annan göra det på mig.. Jag som precis förträngt att jag har och har haft en del problem med kissandet... Jag vet att jag kissade ner både trosor och byxor senast idag. Men det har blivit sååå mycket bättre så jag har nästan kommit över det. Sen så kommer den här kallelsen och jag ska genomgå nån läskig undersökning... Ursh och fy och blä!!!

Inte nog med undersökningen, jag måste dessutom köra bil till Borås, en stad jag inte känner till eller hittar till. Jag måste hitta till sjukhuset i den staden och jag måste hitta rätt mottagning inne på sjukhuset... Sambon jobbar så han kan inte följa mig.. Jag måste åka helt själv... Buhu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0