Idag gick startskottet

Idag på morgonen tog jag första dosen Metoprolol. Än så länge känner jag ingen större skillnad, antar att jag får ge det ett par dagar :)

Något som jag misstänker är en biverkning är den kraftiga huvudvärk jag haft idag, inte migrän men kraftig huvudvärk. Det kan såklart bero på nacken men det kan också vara en biverkning, det återstår att se.

Har POX:at mig ett par gånger under dagen och har haft en puls runt 100, så en liten sänkning av pulsen har det blivit. Men så fort jag rör lite på mig, går på toa eller hämtar te så går pulsen upp till omkring 120 och jag blir andfådd. Har dessutom märkt att jag ibland har dålig syresättning. Ibland ligger den mellan 80-90 vilket inte är speciellt bra. Men nästa gång jag kollar kan den ligga på 97-99 vilket i princip är så bra som det kan bli! Så jag vet inte om det är slumpen, eller om jag faktiskt syresätter mig dåligt i perioder. Jag får väl hålla lite koll på det. Tar ju fortfarande Ventolin ett par ggr om dagen så de gånger jag legat på 80-90 i syresättning kanske det var länge sedan senast jag inhalerade. Det ska jag tänka på nästa gång jag sjunker i syresättning! Får försöka hålla koll på hur långt efter inhalationen det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0