Jag är utmattad

En sån här dag med mycket slit är inget jag kan göra ofta. För smällen som kommer efteråt är hemsk! Trodde smärtan skulle komma först imorgon men redan nu har jag väldigt ont. När vi äntligen var färdiga på taket och jag klättrade ner för stegen skakade benen ordentligt, de nästan vek sig och jag var svimmfärdig. Kände att pulsen var väldigt hög, det gick knappt att särskilja slagen och jag kände ett stort obehag i bröstet. När jag kom in satte jag POX:en på fingret som visade 94 i syresättning och 145 i puls. VA?!! Vänta nu! Jag bytte finger och POX:en visade 94 och 140 i puls. Men herregud, inte konstigt att det kändes obehagligt i bröstet!
 
Nu har pulsen lugnat sig och pendlar mellan 100-120 i vila och jag är helt utmattad. Jag fryser som en hund och känner mig febrig. Imorgon är det skola och jag får se om det kanske blir kryckor. Det beror på hur kroppen känns. Misstänker att nacke och axlar kommer kännas minst lika mycket och då kanske kryckorna stjälper mer än de hjälper. Turligt nog börjar inte föreläsnignen förrän kl 13 så jag behöver inte ha brottom på morgonen. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Bea

Oj, här har det hänt lite sen sist jag kikade in, men nu har jag läst ikapp i alla fall :) Låter som att det är mycket som strular i din kropp just nu, hoppas nåt ger med sig snart!

Svar: Ja, de har verkligen hänt en hel del! Ja, kroppen är på krigsstigen just nu.. Men jag får se det från den ljusa sidan att då uppskattar jag ju de bra dagarna ännu mer :D Förhoppningsvis ska det bli ordning på kroppen så småningom ;) Tack :) Kram
Att leva med EDS.

2015-09-03 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0