Läkarbesöket

Idag var jag till läkaren. Var på vårdcentralen i en timme och 20 minuter sammanlagt. När klockan var 15 hade jag redan väntat i 20 minuter, vilket i och för sig inte gjorde mig nått. Satt och halvsov i väntrummet. Ungefär kvart över fick jag komma in till läkaren. Hon kikade snabbt på födelsemärket i ansiktet. Sa att det såg bra ut, så då slapp vi ju skära i det! Perfekt! :D Har haft ett sår vid födelsemärket och det har kliat och haft sig, har dock tejpat över det så jag inte ska kunna klösa på det och det har funkat bra.

Efter detta frågade hon hur det var i skolan, sa som det var att det är kämpigt men att det går. Hon frågade om sömnen, sa att kvaliteten på sömnen inte är den bästa och att det varierar beroende på hur aktiv jag varit och hur ont jag har. Sedan berättade jag att jag fortfarande känner mig andfådd, får inhalera, har konstant sinustakykardi (hjärtklappning), får bröstsmärtor från och till och att febern kommer och går. Då bestämde vi att jag ska testa betablockerare för att se hur det funkar. Fick lämna ett CRP på labbet och skulle sedan tillbaka till läkaren. CRP var under 5 så förmodligen är det viruset som spökar till det med andningen fortfarande och hon uppmanadde mig att fortsatt hålla mig lugn. När vi kommit fram till detta frågade jag snabbt om mina sväljsvårigheter, att det känns trångt i strupen när jag äter osv. Då kände hon på halsen och konstaterade att min sköldkörtel är förstorad. Så jag fick gå förbi labbet igen innan jag åkte hem. Lämnade sköldkörtelprover så nu är det bara invänta svar på dessa. Sedan får vi se vart det bär. Läkare sa att mina hjärtklappningar kan komma från överproduktion i sköldkörteln. Men det återstår att se vad proverna säger. Fick i alla fall en ny tid till läkaren den 30 september 07:40 men hon skulle ringa gällande proverna innan dess.
 
Något ytterligare positivt med betablockeraren jag ska ta förutom att den besvärande hjärtklappnignen kontrolleras är att den minskar förekomsten av migrän!! Jippie!! Win win situation :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0