Metoprolol

Imorgon ska jag nog ta första dosen betablockerare för att få pulsen att gå ner. Det är påfrestande att gå omkring med en puls på runt 120 hela tiden och som ibland går upp över 140. Till och med när jag sitter ligger pulsen så högt och jag upplever det "trångt" och obehagligt i bröstet. Den medicin jag fått är Metoprolol, har läst att den ger en hel del biverknignar. Därför är jag osäker om jag ska börja ta den imorgon eller på lördag, men mest troligt börjar jag imorgon. Har som bestämt mig för det ;)
 
Att provsvaren för sköldkörteln kom tillbaka normala kände jag nästan på mig, men hade värdena varit förhöjda hade det varit en bra förklaring till min sinustakykardi. Nu vet jag inte vad som gör att hjärtat håller en så hög frekvens. Men förhoppningsvis ska Metoprololen få pulsen under kontroll. Återkommer med eventuella biverkningar och förhoppningsvis en förbättring när jag börjat ta medicinen :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0