Remissvar

Idag fick jag brev från kirurgen, såhär står det:

Bästa Malin H******

Vi har erhållit remiss från din vårdcentral med anledning av din struma.

Föreslår en kompletterande ultraljudsundersökning av halsen och sköldkörteln då man också tar cellprov med en tunn nål.

Jag har skrivit remiss till Röntgenavdelningen NÄL och du kommer att bli kallad dit för undersökning.

När samtliga provsvar anlänt så hör jag av mig på nytt.

Du ingår i ett vårdprogram och kan inte omfattas av vårdgaranti förrän genomförda utredningar är klara.

Med vänlig hälsning
NÄL- Norra Älvsborgs Länssjukhus
Kirurgmottagningen

Saskia Sc****e

Så nu inväntar jag kallelse till Röntgenavdelningen. Funderar lite på hur länge jag får vänta med tanke på att det står att jag ingår i ett vårdprogram och inte omfattas av vårdgarantin förrän utredningarna är klara. Har lite svårt att veta vad för vårdprogram och vad för utredningar man syftar på. Jag hoppas såklart att jag slipper vänta allt för länge :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0