Tid samma dag

Förra måndagen ringde jag käkkirurgen och jag fick tjata till mig en tid. De ville nog egentligen inte ta emot mig men eftersom jag inte gav mig sa de att jag kunde få en tid om jag ville. Klart jag vill, annars hade jag väl inte ringt?
 
Fick faktiskt en tid redan samma dag! Jag fick vänta nästan 30 min efter angiven tid men till sist var det min tur. Jag klagar inte, är bara glad att de ville ta emot mig. Hade dessutom en vän med mig så vi pratade en massa strunt under tiden vi väntade. I ärlighetens namn tycker jag det var väldigt trevligt :D
 
Väl inne hos käkkirurgen tyckte dem att de såg bra ut, de spolade ur såret ordentligt (5 sprutor koksaltlösning) men eftersom de ansåg att såret var rätt litet och grunt (för mig kändes det gigantiskt) så bestämde dem att inte göra något mer. Att sätta nytt stygn var nog onödigt då det antagligen skulle lossna igen. Så vi nöjde oss med att dem sett såret och att dem spolat ur det ordentligt.
 
När jag vaknade nästa dag hade såret läkt massor under natten. Bara under natten hade såret läkt mer än det gjort på över en vecka så det var nog inte så dumt att spola ur det ändå! Idag har jag inte alls ont längre, kan tugga normalt och visst är det en grop där såret försökt läka ihop men det spelar ingen större roll. Det hade jag nästan förväntat mig då jag har precis likadant på andra sidan där den första visdomstanden jag drog ut har suttit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0