Examensredovisning

Under tiden jag var inlagd på sjukhuset så kämpade jag samtidigt på med sluttampen på examensarbetet. Jag och min kollega hade kontinuerlig kontakt och jag försökte skriva, göra powerpoint och opponera så gott jag kunde ifrån sjukhussängen. Min kollega besökte mig vid 2 tillfällen.. Tyvärr fick vi vinterkräksjukan på avdelningen så den var stängd (de är andra gången den avdelning jag är inlagd på drabbas av vinterkräksjukan) för besökare.
 
Den 27 januari var det examensredovisning och jag hade gett mig tusan på att jag skulle vara där! Den här ryggskadan skulle inte få hindra mig, jag bad om permission i ett par timmar och åkte iväg. Trots att vi aldrig repat tillsammans jag och min kollega så stod vi där på examensdagen och redovisade vårat examensarbete. De kunde inte ha gått bättre! Möjligtvis hade vi kunnat prata lite långsammare, jag tror vi var färdiga på mindre än 15 minuter.. Men i övrigt funkade allt perfekt. Jag hade preparerat mig ordentligt med smärtstillande, men jag stod där framme med stöd av en krycka och lyckades leverera. Jag kände mig så himla stolt efteråt och lyckan över att vara godkänd och ha slutfört sin utbildning var obeskrivlig. Trots att jag bara var på permission. 
 
Efter ett par timmar med redovisning och mingel så tackade jag för mig och återgick till sjukhussängen. Den natten fick jag ett smärtgenombrott från helvetet. Jag grinade av smärtorna och fick astmaanfall pga ansträngningen. Efter att jag fått maxdos Oxynorm utan effekt så fick jag den kvällen två sprutor Ketogan i magen och två inhalationer ventolin i mask. Sedan fick jag en ordentlig tillsägning om att jag MÅSTE säga till när jag börjar få ont så att smärtorna inte hinner bli så extrema!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0