Direkt till vårdcentralen

I min ilska efter att man skrivit ut mig åkte jag direkt från sjukhuset till vårdcentralen. Detta måste dokumenteras och någon fler läkare måste titta på det. Någon måste ju göra något! De kan ju inte bara låta benet vara. Jag fick då träffa en sjuksköterska som bokade in mig till min läkare dagen efter.
 
Mycket riktigt! Min läkare var inte alls nöjd med att de skickat hem mig utan någon åtgärd och med orden att det nog går tillbaka av sig själv inom 3 veckor. Enligt henne var det tur att jag inte åkte direkt hem ignorerade det, för mitt ben var så svullet att de fanns risk för vävnadsskada om inget görs. Därför ville hon direkt sätta in komprimerande behandling.
 
De lindade benet så löst de gick och sedan fick jag åka hem med en ny tid dagen efter för att återigen justera eller byta typ av komprimering. Men när jag hade kommit hem så hade jag sådan smärta i benet och tårna var väldigt missfärgade så jag ringde 1177 och rådfrågade om vad jag skulle göra. De sa direkt att jag skulle ta bort det!
 
Så när jag kom till VC dagen efter hade jag ingen linda på benet och de fick tänka en omgång till på hur de skulle kunna sätta en kompression utan att cirkulationen påverkas. Så jag åkte hem igen men inte heller denna lösning fungerade.. Vad de än testade med så blev cirkulationen påverkad. Men vi bestämde att jag då istället skulle ha på mig kompressionen i omgångar. Så jag kämpade på med att ha benet i högläge och att ha kompression på benet följt av täta besök till sjuksköterska och läkare på VC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0